BLOG EKSPERCKI

Spójrz na swoje nowe osiedla z innej perspektywy


Przeczytaj wywiad z Radosławem Bielińskim,
Managerem ds. Marketingu i Komunikacji / Sektor B2B

Inspirujemy deweloperów do spojrzenia na swoje inwestycje z innej perspektywy

Wywiad z Radosławem Bielińskim. Specjalistą w zakresie marketingu i komunikacji w branży deweloperskiej. Przez wiele lat wspierał sprzedaż i wizerunek jednego z największych deweloperów w Polsce. Od pół roku jest związany z portalem RynekPierwotny.pl, gdzie odpowiada za marketing i komunikację do sektora B2B, rozwija między innymi projekt edukacyjno inspiracyjny Akademia Dewelopera RynekPierwotny.pl

Koncepcja Akademii Dewelopera, skąd taki pomysł?

Akademia Dewelopera to projekt, który zrodził się w głowach właścicieli portalu już wcześniej lecz nie było dobrego czasu na jego realizację. Cały proces został starannie zaplanowany, aby projekt mógł wystartować we wrześniu, kiedy wracamy z wakacji z wypoczętą, otwartą głową do pogłębiania wiedzy. Rynek deweloperski w Polsce jest bardzo zróżnicowany (od dużych korporacji po małe rodzinne firmy, czy nawet start-upy). Pomyśleliśmy, że fajnie byłoby zaplanować cykl spotkań z ekspertami w różnych dziedzinach, tak, aby poszerzyć wiedzę, ale przede wszystkim zainspirować naszych klientów.

Jakie tematy będą poruszane w Akademii?

Zaczęliśmy od wysłania ankiety z propozycjami 10 tematów, a przyszli uczestnicy sami wybrali ich kolejność. Zaczęliśmy od „Strategii komunikacji nowej inwestycji mieszkaniowej” z Pawłem Tkaczykiem w roli głównej, który zainspirował uczestników do świeżego spojrzenia na swoje marki i projekty. Kolejne wydarzenia to: budowanie społeczności, automatyzacja i trendy rynku pierwotnego, reklama w Google Ads...,SEO, czy i jak stosować w przypadku branży deweloperskiej. Ciekawym projektem podczas Akademii może okazac się współpraca z zespołem futurologów i badaczy społecznych. Planujemy zaprosić do dyskusji przedstawicieli wiodących deweloperów i porozmawiać o przyszłości branży w ujęciu urbanistyki, architektury, planowania przestrzeni mieszkań, zieleni, czy wykorzystaniu elementów sztuki w realizowanych inwestycjach mieszkaniowych w Polsce.

Dlaczego wsparcie marketingowe deweloperów jest tak ważne?

Poruszane przez nas tematy nie dotyczą jedynie marketingu i sprzedaży, ale przede wszystkim naszej wspólnej przyszłości. To właśnie deweloperzy tworzą krajobraz naszych miast. Niezależnie więc od edukacyjnego charakteru naszego przedsięwzięcia, bardzo istotna jest także jego funkcja społeczna. Najważniejszy jest człowiek i jego potrzeby, dlatego tak istotne jest, aby w realizacji projektów deweloperskich to właśnie potrzeby człowieka były na pierwszym miejscu. Wraz z kolejnymi pokoleniami potrzeby znacząco się zmieniają i wyznaczają nowe trendy, a rolą deweloperów jest nie tylko podążanie za nimi, lecz wręcz ich wyprzedzanie.

Kto może wziąć udział w Akademii Dewelopera? I kiedy startujecie?

Akademia rozpoczęła się webinarem Pawła Tkaczyka 21 września 2021r., wszystkie informacje o kolejnych prelekcjach znajdują się na stronie www.akademia.rynekpierwotny.pl. Kierujemy ją przedewszystkim do naszych klientów ale udział mogą wziąć deweloperzy, którzy jeszcze z nami nie współpracują I do firm obsługujących ten rynek, instytucje finansowe, firmy oferujące wykończenie wnętrz, agencje reklamowe. Każdy znajdzie interesujące dla siebie treści.

Kto będzie prowadził webinary i co decydowało o wyborze prelegentów?

Wybór prelegentów to starannie przemyślana decyzja. Wśród nich jest wiele znanych postaci ze świata marketingu i sprzedaży, ludzi z otwartymi głowami, którzy potrafią porwać słuchaczy i utrzymać kilkugodzinną uwagę, co w formule online nie jest łatwe. Co istotne, prelegenci to jednocześnie praktycy w swoich dziedzinach, znajdziemy tu więc wiele odniesień do ich działań w różnych branżach.

Temat pierwszego wykładu: „Strategia komunikacji nowej inwestycji mieszkaniowej”. Jak oceniasz tak duże zainteresowanie właśnie strategią?

„Strategia jest jak mapa” podając za otwierającym Akademię Dewelopera Pawłem Tkaczykiem. Strategia nas prowadzi. Dobrze opracowana strategia pozwala zaplanować działania nawet na kilka lat. Cele mogą być różne: wzmocnienie wizerunku, większa sprzedaż, komunikacja nowego osiedla. Jak pokazują statystyki, większość polskich przedsiębiorstw nie posiada strategii, lub istnieje ona w głowach właścicieli, wtedy trudno podzielić się nią z pracownikami tworzącymi firmę. A przecież ważne jest, aby tworzący firmę zmierzali w tym samym kierunku. Wokół strategii przez lata narosło wiele mitów, np. że jest trudna do zrobienia i niepotrzebna. Myślę, że Paweł Tkaczyk utwierdził uczestników, że tak nie jest. Strategia to nie musi być opasły dokument. Wystarczą dwie strony wniosków i plan na określony czas.

Jak pandemia wpłynęła na zmiany funkcjonowania firm deweloperskich? Czy to ma związek z koncepcją Akademii Dewelopera?

Pandemia otworzyła deweloperów na nowe kanały komunikacji. Podczas lockdownu musieli wykazać się kreatywnością, aby móc nadal kontaktować się ze swoimi klientami. Zaczęli więc wykorzystywać webinary na żywo w ramach Dni Otwartych, aby pokazywać klientom powstające lub gotowe inwestycje. Jak się okazało, te relacje skupiały wokół siebie więcej klientów niż tradycyjne Dni Otwarte i zajmowały mniej czasu, była też możliwość zadawania pytań na żywo. Powstawały też krótkie filmy video, które pozwalały przybliżyć klientom możliwości finansowania inwestycji lub wykończenia wnętrz. Szkolenia stacjonarne w pełnym wymiarze nieprędko wrócą, dlatego naturalnym wydała nam się organizacja Akademii Dewelopera w formule online, tak aby deweloperzy z każdego miejsca w Polsce mógli wygodnie uczestniczyć w naszej Akademii.

Jaki problem deweloperów jest teraz najistotniejszy? Czy widzisz zmiany na przestrzeni ostatnich lat?

Deweloperzy w całym 2021r. nie mieli problemów ze sprzedażą, ponieważ popyt był większy niż podaż. Oczywiście oprócz problemów z zakupem ziemi, drożejących materiałów budowlanych i kosztów robocizny, deweloperzy mają często w normalnym rynku problem z wyborem właściwych kanałów sprzedaży mieszkań. Mam nadzieję, ze przejście z nami przez program Akademii Dewelopera przybliży w jakimś stopniu zawiłości funkcjonowania na tym rynku i pomoże w podejmowaniu właściwych decyzji.

Czemu warto wziąć w niej udział, wymień 3 powody.

Nadrzędnym powodem jest na pewno poszerzenie wiedzy, ale równie ważna jest tu inspiracja. Często wykładowcami są ludzie, którzy doświadczenie zdobywali w różnych branżach, dzięki czemu mają otwarte umysły na różne rozwiązania. Czasami udział w takim wydarzeniu pozwala na wyjście z utartych torów i spojrzenie na wiele spraw z innej perspektywy, a od tego już krok dzieli nas od wdrażania nowych rozwiązań. A trzeci to powód to trendy, czyli świadomość zmieniającego się świata.

Jakie masz oczekiwania odnośnie rozwoju projektu Akademii Dewelopera?

Projekt spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem, zapisało się ponad 500 osób, w pierwszym webinarze wzięło udział 250 uczestników. Mam nadzieję, że zainteresowanie będzie coraz większe i będziemy mogli rozwijać ten projekt. Tematyka webinarów jest bardzo szeroka, a kolejnych pomysłów nam nie brakuje. Bardzo dziękujemy naszym klientom, że chcą rozwijać się razem z nami.

Dziękujemy za uwagę!



Zapraszamy do współpracy deweloperów mieszkaniowych



Wydawcą portalu Akademia Dewelopera / Rynek Pierwotny jest PropertyGroup Sp. z o.o.