BLOG EKSPERCKI

I rok Akademii za nami.
Wykłady Akademii Dewelopera w liczbach


Akademia Dewelopera ma już rok. Przedstawiamy statystyki. 10 wykładów, 18 prelegentów i tysiące wyświetleń.
Co wzbudziło najwięcej emocji?

IX wykładów Akademii Dewelopera w sezonie 2021/ 22 Prezentujemy Akademię w liczbach!


Uruchomienie Akademii Dewelopera RynekPierwotny.pl - 21 września 2021. Wykład inauguracyjny poprowadził znakomity mówca i strateg Paweł TKACZYK. Wystartowaliśmy z wysokiego C.
253 uczestników w wydarzeniu „na żywo”. Link z nagraniem pobrało trzykrotnie więcej osób!

To był strzał w 10! Inspirujący wykład, angażujący temat i znakomity feedback od uczestników Akademii. Kolejne wykłady gromadziły podobną liczbę uczestników (oscylacja między 170 a 280).
Obecnie Akademia liczy ponad 1500 uczestników, liczba ta stale rośnie.

Poniżej prezentujemy tabelę webinarów 2021/22

NR.TEMATProwadzącyUczestnicy na „żywo”Wyświetlenia wykładu
WYKŁAD 1Strategia komunikacji nowej inwestycjiPaweł Tkaczyk253214
WYKŁAD 2Social Media dla deweloperaSotrender
Magdalena Świątek
Klaudia Żyłka
272104
WYKŁAD 3Customer JourneyRynek Pierwotny
Jerzy Michalski
Dorota Janik
182111
WYKŁAD 4HOME BRANDINGAdMind
Piotr Wróblewski
14698
WYKŁAD 5Strategia sprzedaży inwestycjiMedia Choice
Łukasz Matyński
Aleksandra Filipowicz
272103
WYKŁAD 6Marketing Automation YouLead
Grzegorz Waś
Damian Gucza
166109
WYKŁAD 7E-mail Marketing u deweloperaDigitalBee
Jolanta Sollares
Magdalena Franczak
138106
WYKŁAD 8BIGDATA- raport rynku nieruchomościBigData
Marek Wielgo
Paweł Komar
2851335
WYKŁAD 9 Social Media dla deweloperaGrzegorz Miecznikowski274135
WYKŁAD 10
4.08.22
Nowa ustawa deweloperskaMarek Wielgo
Paweł Kuglarz
WYKŁAD 11
21.08.22
EstiCRM u DeweloperaMarcin Wesołowski

Jak wynika z powyższych statystyk, najwięcej słuchaczy zgromadził wykład BIGDATA- raport z rynku nieruchomości. Wykład był podsumowaniem rynku nieruchomości wI kw. 2022 . Spotkanie poprowadzili eksperci, którzy omówili aktualną sytuację rynku mieszkaniowego w Polsce, jak również podali prognozy na przyszłość. 285 uczestników wykładu na żywo, aż 1335 wyświetleń webinaru w internecie. Nasz dotychczasowy rekord! To była dawka wartościowych informacji i ciekawa rozmowa najlepszych specjalistów w Polsce.

Jakie inne tematy budziły największe zainteresowanie deweloperów? - Strategia komunikacji, strategia sprzedaży i Social Media u dewelopera. Mniej liczne webinary dotyczyły specjalistycznych zagadnień- customer journey, home branding, marketing automation czy e-mail marketing

Kim są uczestnicy Akademii? Oto statystyki z Ankiet, które zebraliśmy podczas 9 wykładów:

Wśród firm deweloperskich biorących udział w wykładach Akademii aż 45% to deweloperzy średniej wielkości, oddający rocznie do 500 mieszkań.
Na webinary logowały się osoby z marketingu - 35% słuchaczy i z działów sprzedaży 20%

Podczas wykładów pytaliśmy firmy o zagadnienia związane z prowadzonym webinarem. Przedstawiamy ciekawe statystyki:

Czy opracowujesz strategię dla nowych inwestycji? Na to pytanie 48% uczestników webinaru odpowiedziało- zawsze opracowuję strategię, 41% bada jedynie otaczającą konkurencję. Aż 64% deweloperów do promocji inwestycji wykorzystuje GoogleAds, na drugim miejscu jest FaceBook (51%) dopiero na 3 miejscu są portale nieruchomości.

Kolejne zagadnienie- leady sprzedażowe. Zdaniem uczestników najwięcej kalorycznych leadów pozyskują poprzez portale ogłoszeniowe (43%), GoogleAds stanowi 30% a facebook 20%.
Pytaliśmy również co sprawia największą trudność deweloperom w prowadzeniu profili w Social mediach- mało zaangażowana społeczność- takiej odpowiedzi udzieliło 46% respondentów, z kolei nie ma pomysłów na wpisy 32% słuchaczy. Deweloperzy prowadząc Social Media wykorzystują „wpisy tradycyjne” - 68%, filmy video są wykorzystywane tylko u 28% słuchaczy.

W listopadzie 2021 zorganizowaliśmy webinar Customer Journey, który poprowadzili specjaliści z Rynku Pierwotnego. Czy jesteś zwolennikiem odkrywania czy ukrywania cen? 34% uczestników ujawnia ceny, 27% ukrywa.
Zapytaliśmy również deweloperów jak szybko odpowiadają na zapytania klientów: telefon / mail tego samego dnia deklaruje 25% uczestników, kontakt do dwóch dniach aż 31% słuchaczy.

Kiedy nieruchomość staje się marką to wykład poprowadzony w grudniu przez Agencję AdMind z Krakowa. Czy wprowadzając nową inwestycję na rynek opracowujesz identyfikację wizualną? Na to pytanie 45% respondentów odpowiedziało- tak, zawsze tworzę pełną identyfikację, 10% z kolei opracowuje tylko wybrane elementy.
Czy w komunikacji nowej inwestycji wykorzystujesz storytelling? 33% stosuje storytelling 33% nie. Zapytaliśmy również słuchaczy czy przed wprowadzeniem inwestycji na rynek bada potrzeby klientów. 52% potwierdziło prowadzenie takich badań.

Strategia sprzedaży inwestycji od kreacji po kampanię w sieci to był temat styczniowego wykładu, który poprowadziła Agencja Media Choice. O co pytaliśmy podczas wykładu?
O wyznaczenie USP inwestycji. 54% respondentów określa unikatowe walory sprzedażowe przed wprowadzeniem inwestycji na rynek. Podczas analizy skuteczności kampanii 54% słuchaczy bada ilość leadów, wydany budżet, koszt formularza oraz jakość leadów.

Marketing Automation u dewelopera to temat lutowego wykładu poprowadzonego przez YOULead. 39% uczestników wykładu używa w swojej pracy MA, 38% uważa że MA może pomóc w sprzedaży mieszkań. 19% twierdzi że wdrożenie MA jest zbyt kosztowne i czasochłonne.

Jak deweloperzy realizują e-mail marketing w sprzedaży inwestycji? O to pytaliśmy podczas marcowego wykładu poprowadzonego przez DigitalBee. 30% deweloperów do e-mail marketingu wykorzystuje własne bazy, 24% korzysta z e-mailngów portali nieruchomości. Jak są realizowane e-mailingi? 25% firm wykorzystuje własne CRMy, 20% wykorzystuje płatne platformy.
26% respondentów realizuje mailingi poprzez Rynek Pierwotny.

Podczas IX lipcowego wykładu Akademii pytaliśmy: w jakich kanałach promujesz swoje inwestycje mieszkaniowe? 70% uczestników w tym celu wykorzystuje FB, 50% Instagram a 27% LinkedIn. Jak często korzystasz z mediów społecznościowych do komunikacji biznesowej? 29 % uczestników wykładu korzysta z SM kilka razy w tygodniu, 24% codziennie, 18 % kilka razy w miesiącu.

Dziękujemy uczestnikom wykładów za poświęcony czas i zaangażowanie w wypełnienie ankiet.
To dzięki WAm zebraliśmy te wyniki !

Społeczność Akademii jest bardzo zaangażowana. Otrzymujemy od was natychmiastowy feedback. Wiemy czego potrzebujecie i staramy się sprostać oczekiwaniom. Na waszą prośbę organizujemy dodatkowy wykład „Nowa Ustawa Deweloperska”, który jest zaplanowany na 4 sierpnia 2022. Webinar poprowadzą eksperci: - mec. Paweł Kuglarz i red. Marek Wielgo. Zapraszamy!

Pierwszy sezon zamyka XI wykład Akademii Dewelopera planowany 21. 08.2022, którego tematem będzie ESTI CRM u dewelopera. Webinar poprowadzi twórca oprogramowania Marcin Wesołowski.

Od września startujemy z II sezonem Akademii Dewelopera.
Już wkrótce opublikujemy tematykę nowych webinarów!



Zapraszamy do współpracy deweloperów mieszkaniowych



Wydawcą portalu Akademia Dewelopera / Rynek Pierwotny jest PropertyGroup Sp. z o.o.