Uruchomienie Akademii Dewelopera RynekPierwotny.pl - 21 września 2021. Wykład inauguracyjny poprowadził znakomity mówca i strateg Paweł TKACZYK. Wystartowaliśmy z wysokiego C.
253 uczestników w wydarzeniu „na żywo”. Link z nagraniem pobrało trzykrotnie więcej osób!
To był strzał w 10! Inspirujący wykład, angażujący temat i znakomity feedback od uczestników Akademii. Kolejne wykłady gromadziły podobną liczbę uczestników (oscylacja między 170 a 280).
Obecnie Akademia liczy ponad 1500 uczestników, liczba ta stale rośnie.
Poniżej prezentujemy tabelę webinarów 2021/22
NR. | TEMAT | Prowadzący | Uczestnicy na „żywo” | Wyświetlenia wykładu |
WYKŁAD 1 | Strategia komunikacji nowej inwestycji | Paweł Tkaczyk | 253 | 214 |
WYKŁAD 2 | Social Media dla dewelopera | Sotrender Magdalena Świątek Klaudia Żyłka | 272 | 104 |
WYKŁAD 3 | Customer Journey | Rynek Pierwotny Jerzy Michalski Dorota Janik | 182 | 111 |
WYKŁAD 4 | HOME BRANDING | AdMind Piotr Wróblewski | 146 | 98 |
WYKŁAD 5 | Strategia sprzedaży inwestycji | Media Choice Łukasz Matyński Aleksandra Filipowicz | 272 | 103 |
WYKŁAD 6 | Marketing Automation | YouLead Grzegorz Waś Damian Gucza | 166 | 109 |
WYKŁAD 7 | E-mail Marketing u dewelopera | DigitalBee Jolanta Sollares Magdalena Franczak | 138 | 106 |
WYKŁAD 8 | BIGDATA- raport rynku nieruchomości | BigData Marek Wielgo Paweł Komar | 285 | 1335 |
WYKŁAD 9 | Social Media dla dewelopera | Grzegorz Miecznikowski | 274 | 135 |
WYKŁAD 10 4.08.22 | Nowa ustawa deweloperska | Marek Wielgo Paweł Kuglarz | ||
WYKŁAD 11 21.08.22 | EstiCRM u Dewelopera | Marcin Wesołowski |
Jak wynika z powyższych statystyk, najwięcej słuchaczy zgromadził wykład BIGDATA- raport z rynku nieruchomości. Wykład był podsumowaniem rynku nieruchomości wI kw. 2022 . Spotkanie poprowadzili eksperci, którzy omówili aktualną sytuację rynku mieszkaniowego w Polsce, jak również podali prognozy na przyszłość. 285 uczestników wykładu na żywo, aż 1335 wyświetleń webinaru w internecie. Nasz dotychczasowy rekord! To była dawka wartościowych informacji i ciekawa rozmowa najlepszych specjalistów w Polsce.
Jakie inne tematy budziły największe zainteresowanie deweloperów? - Strategia komunikacji, strategia sprzedaży i Social Media u dewelopera. Mniej liczne webinary dotyczyły specjalistycznych zagadnień- customer journey, home branding, marketing automation czy e-mail marketing
Kim są uczestnicy Akademii? Oto statystyki z Ankiet, które zebraliśmy podczas 9 wykładów:
Wśród firm deweloperskich biorących udział w wykładach Akademii aż 45% to deweloperzy średniej wielkości, oddający rocznie do 500 mieszkań.
Na webinary logowały się osoby z marketingu - 35% słuchaczy i z działów sprzedaży 20%
Podczas wykładów pytaliśmy firmy o zagadnienia związane z prowadzonym webinarem. Przedstawiamy ciekawe statystyki:
Czy opracowujesz strategię dla nowych inwestycji? Na to pytanie 48% uczestników webinaru odpowiedziało- zawsze opracowuję strategię, 41% bada jedynie otaczającą konkurencję. Aż 64% deweloperów do promocji inwestycji wykorzystuje GoogleAds, na drugim miejscu jest FaceBook (51%) dopiero na 3 miejscu są portale nieruchomości.
Kolejne zagadnienie- leady sprzedażowe. Zdaniem uczestników najwięcej kalorycznych leadów pozyskują poprzez portale ogłoszeniowe (43%), GoogleAds stanowi 30% a facebook 20%.
Pytaliśmy również co sprawia największą trudność deweloperom w prowadzeniu profili w Social mediach- mało zaangażowana społeczność- takiej odpowiedzi udzieliło 46% respondentów, z kolei nie ma pomysłów na wpisy 32% słuchaczy. Deweloperzy prowadząc Social Media wykorzystują „wpisy tradycyjne” - 68%, filmy video są wykorzystywane tylko u 28% słuchaczy.
W listopadzie 2021 zorganizowaliśmy webinar Customer Journey, który poprowadzili specjaliści z Rynku Pierwotnego. Czy jesteś zwolennikiem odkrywania czy ukrywania cen? 34% uczestników ujawnia ceny, 27% ukrywa.
Zapytaliśmy również deweloperów jak szybko odpowiadają na zapytania klientów: telefon / mail tego samego dnia deklaruje 25% uczestników, kontakt do dwóch dniach aż 31% słuchaczy.
Kiedy nieruchomość staje się marką to wykład poprowadzony w grudniu przez Agencję AdMind z Krakowa. Czy wprowadzając nową inwestycję na rynek opracowujesz identyfikację wizualną? Na to pytanie 45% respondentów odpowiedziało- tak, zawsze tworzę pełną identyfikację, 10% z kolei opracowuje tylko wybrane elementy.
Czy w komunikacji nowej inwestycji wykorzystujesz storytelling? 33% stosuje storytelling 33% nie. Zapytaliśmy również słuchaczy czy przed wprowadzeniem inwestycji na rynek bada potrzeby klientów. 52% potwierdziło prowadzenie takich badań.
Strategia sprzedaży inwestycji od kreacji po kampanię w sieci to był temat styczniowego wykładu, który poprowadziła Agencja Media Choice. O co pytaliśmy podczas wykładu?
O wyznaczenie USP inwestycji. 54% respondentów określa unikatowe walory sprzedażowe przed wprowadzeniem inwestycji na rynek. Podczas analizy skuteczności kampanii 54% słuchaczy bada ilość leadów, wydany budżet, koszt formularza oraz jakość leadów.
Marketing Automation u dewelopera to temat lutowego wykładu poprowadzonego przez YOULead. 39% uczestników wykładu używa w swojej pracy MA, 38% uważa że MA może pomóc w sprzedaży mieszkań. 19% twierdzi że wdrożenie MA jest zbyt kosztowne i czasochłonne.
Jak deweloperzy realizują e-mail marketing w sprzedaży inwestycji? O to pytaliśmy podczas marcowego wykładu poprowadzonego przez DigitalBee. 30% deweloperów do e-mail marketingu wykorzystuje własne bazy, 24% korzysta z e-mailngów portali nieruchomości. Jak są realizowane e-mailingi? 25% firm wykorzystuje własne CRMy, 20% wykorzystuje płatne platformy.
26% respondentów realizuje mailingi poprzez Rynek Pierwotny.
Podczas IX lipcowego wykładu Akademii pytaliśmy: w jakich kanałach promujesz swoje inwestycje mieszkaniowe? 70% uczestników w tym celu wykorzystuje FB, 50% Instagram a 27% LinkedIn. Jak często korzystasz z mediów społecznościowych do komunikacji biznesowej? 29 % uczestników wykładu korzysta z SM kilka razy w tygodniu, 24% codziennie, 18 % kilka razy w miesiącu.
Dziękujemy uczestnikom wykładów za poświęcony czas i zaangażowanie w wypełnienie ankiet.
To dzięki WAm zebraliśmy te wyniki !
Społeczność Akademii jest bardzo zaangażowana. Otrzymujemy od was natychmiastowy feedback. Wiemy czego potrzebujecie i staramy się sprostać oczekiwaniom. Na waszą prośbę organizujemy dodatkowy wykład „Nowa Ustawa Deweloperska”, który jest zaplanowany na 4 sierpnia 2022. Webinar poprowadzą eksperci: - mec. Paweł Kuglarz i red. Marek Wielgo. Zapraszamy!
Pierwszy sezon zamyka XI wykład Akademii Dewelopera planowany 21. 08.2022, którego tematem będzie ESTI CRM u dewelopera. Webinar poprowadzi twórca oprogramowania Marcin Wesołowski.
Od września startujemy z II sezonem Akademii Dewelopera.
Już wkrótce opublikujemy tematykę nowych webinarów!