BLOG EKSPERCKI

E-mail marketing u dewelopera


Jak wykorzystywany jest e-mail marketing u dewelopera?
Czy branża deweloperska wystarczająco wykorzystuje e-mail marketing w działaniach promocyjno-sprzedażowych?

Jak wykorzystywany jest e-mail marketing u dewelopera? Eksploatowany jest jeden rodzaj mailingu nakłaniający do zakupu. Czy branża deweloperska wystarczająco wykorzystuje e-mail marketing w działaniach promocyjno-sprzedażowych?

Kiedy w 1971 roku Ray Tomlinson wysyłał pierwszego na świecie e-maila, nikt nie przypuszczał, że 50 lat później połowa ludności na świecie będzie z nich korzystała. Mailing nic nie stracił nie swojej popularności i nie podzielił losu poczty tradycyjnej czy telefonów stacjonarnych. Wręcz przeciwnie. Mailing przeżywa renesans! Dzisiaj przyjrzymy się deweloperom.

E-MAILINGI W LICZBACH**


PRZEGLĄD MAILINGÓW W BRANŻY DEWELOPERSKIEJ


Jakie mailingi wysyłają deweloperzy?

Subskrybując mailingi 38 firm deweloperskich, przeprowadziłyśmy ich analizę. Oceniłyśmy rodzaj i jakość mailingów kierowanych do przyszłych właścicieli nieruchomości. Ocenę mailingów można ująć w 3 punktach.

WNIOSKI

1. 95% mailingów to mailingi sprzedażowe

Tematyka mailingów wysyłanych przez deweloperów dotyczy sprzedaży nieruchomości. Mailingi opisują atuty inwestycji, kuszą ostatnimi mieszkaniami, zachęcają by stać się właścicielem swojego M. Opcjonalnie by zakupić nieruchomość pod inwestycję.

2. Większość mailingów jest przygotowanych szablonowo

Mailingi „spod jednej matrycy”. To pierwsze wrażenie oceny szaty graficznej i kompozycji e-maili. Firmy deweloperskie zmieniają jedynie nagłówki, zdjęcia, ceny. Taki szablon jest wykorzystywany czasami nawet pół roku. Jest to na pewno wynikiem korzystania z gotowych szablonów dostępnych w programach mailingowych.

3. Większość mailingów jest przeładowanych treścią

Duża grupa mailingów jest przeładowana informacjami, co sprawia że przekaz marketingowy jest nieczytelny a co z tym się wiążę nieskuteczny. Często w jednym projekcie występuje kilka logotypów i trudno się zorientować, który logotyp dotyczy inwestycji, a który dewelopera.

PODSUMOWANIE:

Deweloperzy nie prowadzą innego rodzaju narracji z odbiorcami poza komunikacją sprzedażową. Eksploatowany jest jeden rodzaj mailingu nakłaniający do zakupu, w próżnych wariantach. Czy to jest wystarczające? Na chwilę obecną tak, trwa hossa na rynku nieruchomości.

Porównując mailingi deweloperów z kampaniami e-mailingowymi innych branż, rynek nieruchomości wypada skromnie. Daremnie można szukać kreatywnych kampanii, pobudzających i zaskakujących odbiorcę przekazów czy angażujących treści.

Przekaz jest jeden: nowa inwestycja, ostatnie wolne mieszkania, dom w cenie mieszkania, mieszkanie w centrum miasta. Lub też komunikacja skierowana do inwestorów, nakłaniająca ich do zakupu mieszkań w celach inwestycyjnych. W naszej ocenie deweloperzy nie wykorzystują potencjału e-mail marketingu, które jest narzędziem skutecznym i tanim. Warunkiem jest przemyślana strategia prowadzonej komunikacji z odbiorcami.

CASE STUDY

Przedstawiamy Case Study trudnej inwestycji, której sprzedaż została sfinalizowana w okresie 6 m-cy od uruchomienia zaproponowanych przez nas działań marketingowych. Jednym z elementów była przemyślana koncepcja e-mail marketingu.

Inwestycja - domy w zabudowie szeregowej pod Warszawą

Klient - średniej wielkości deweloper, oddający do 500 mieszkań rocznie

Problem - sprzedaż II etapu, łącznie 26 domów. Zły PR, negatywne opinie w internecie. Bardzo duża konkurencja (28 lokalnych inwestycji).

Działania:

Po zmianie identyfikacji wizualnej LP i outdooru, poprosiłyśmy dewelopera o uporządkowanie bazy danych klientów, którzy pojawili się od początku sprzedaży inwestycji. Do bazy zostały włączone również maile klientów zainteresowanych poprzednią inwestycją. Zaplanowałyśmy kampanię mailingową - 3 razy w miesiącu.

Rodzaje przygotowanych e-mailingów kierujących na artykuły blogowe:

Wyniki działań

Analizowałyśmy wszystkie leady, z uwzględnieniem okresów wysyłki mailingów. W naszej ocenie regularnie realizowane kampanie mailingowe przyczyniły się do wzrostu zainteresowaniem inwestycji. Każdorazowo wysyłka maila to wzrost leadów średnio o 10%. Czy to dużo? Tak. W porównaniu do innych kanałów komunikacji, mailing realizowany z własnych baz danych jest tani i skuteczny. Odpowiednio realizowany nie tylko wpływa na wzrost sprzedaży ale buduje też markę dewelopera.

* badanie własne DigitalBee przeprowadzone na podstawie subskrypcji mailingów ok. 38 polskich deweloperów
** żródło GetResponse

Autorki artykułu:

Jolanta Sollares i Magdalena Franczak - założycielki Agencji Digital Marketingu i Sprzedaży DigitalBee, specjalizującej się w obsłudze deweloperów.

DigitalBee Agencja Digital Marketingu i Sprzedaży dla Deweloperów

www.digitalbee.pl, [email protected], tel. 791-541-611



Zapraszamy do współpracy deweloperów mieszkaniowych



Wydawcą portalu Akademia Dewelopera / Rynek Pierwotny jest PropertyGroup Sp. z o.o.