Nie ma jednej recepty na pozyskanie klientów

10/7/2022
Artykuł
Dla pośrednika
Dla dewelopera

Akademia Dewelopera ma już ponad 1500 uczestników.
O pierwszym roku Akademii rozmawiamy z jego pomysłodawcą - Radosławem Bielińskim.

Nie ma jednej recepty na pozyskanie klientów.
Trzeba nieustannie poszukiwać nowych ścieżek dotarcia!

Akademia Dewelopera rynekpierwotny.pl ma już rok. To czas podsumowań i refleksji. O minionym roku Akademii rozmawiamy z Radosławem Bielińskim - pomysłodawcą i twórcą tego projektu.

Radosław Bieliński - specjalista w obszarze marketingu i komunikacji w branży deweloperskiej. Przez wiele lat wspierał sprzedaż i wizerunek jednego z największych deweloperów w Polsce. Obecnie jest związany z portalem rynekpierwotny.pl, gdzie odpowiada za marketing i komunikację dla sektora B2B. Rozwija między innymi projekt edukacyjny Akademia Dewelopera rynekpierwotny.pl

Akademia Dewelopera ma już rok. Są powody do świętowania?

Radosław Bieliński (RB): Czas szybko mija, za nami rok inspiracji i edukacji uczestników Akademii Dewelopera organizowanej przez portal rynekpierowtny.pl. Pamiętam, że początki nie były łatwe. Zawsze przy nowych projektach istnieje element zawahania i myślenie co się stanie jak nie wypali. Dziś z zadowoleniem wspominam przygotowanie strategii komunikacji dla Akademii i początki jej egzekucji. Miernikiem powodzenia naszego założenia były dwa pierwsze webinary, które zgromadziły frekwencję na poziomie kilkuset uczestników – w większości, deweloperów mieszkaniowych. Już po pierwszym webinarze mogliśmy świętować i wierzyć w powodzenie Akademii Dewelopera.

Akademia to ponad 1400 uczestników, IX przeprowadzonych webinarów. Czy spodziewałeś się takiego odzewu?

RB: Ilość uczestników zapisanych do Akademii Dewelopera rynekpierwotny.pl daje nam rzeczywiście legitymację aby nazywać ten projekt „Akademią” przez duże „A”. Podświadomie myślałem na samym początku, że jeśli damy uczestnikom wartościową i praktyczną wiedzę, którą mogą wykorzystać w swoich działaniach sprzedażowo – marketingowych to nasz projekt się powiedzie i z webinaru na webinar będzie coraz więcej odbiorców. Nie myliłem się. Kierując działem marketingu w największej firmie deweloperskiej w kraju zawsze brakowało mi i mojemu zespołowi miejsca skąd można było czerpać wiedzę z naszej branży, inspirować się, a następnie wdrażać ją. Jestem bardzo zadowolony z tego jak rozwija się Akademia Dewelopera. Łącznie mieliśmy już 2000 słuchaczy.

Wiele firm ma swoje know how i wysoką pozycję na rynku. Czemu Akademia jest ważnym projektem dla rynekpierwotny.pl?

RB: Każdy z nas ma swoje know how a jednak ciągle się edukujemy, doszkalamy i poszukujemy czegoś nowego. Rynek nieruchomości się zmienia, możliwości reklamowe i sprzedażowe też się zmieniają i rozwijają. Chcąc odnosić sukcesy zawodowe pracownicy deweloperów muszą podążać za potrzebami swoich klientów i szukać ich tam, gdzie się obecnie znajdują. Nie ma jednego przepisu na znalezienie klientów, dlatego trzeba nieustannie poszukiwać nowych ścieżek dotarcia. W Akademii Dewelopera rynekpierwotny.pl dajemy praktyczną, aktualną wiedzę, dzięki której nasi słuchacze mogą sprzedawać więcej mieszkań.

Jakimi kryteriami kierowaliście się przy doborze prelegentów?

RB: Przede wszystkim postawiliśmy na jakość i przydatność prezentowanej podczas webinarów wiedzy. Portal rynekpierwotny.pl współpracuje z blisko 1000 firm deweloperskich z całej Polski. Zapytaliśmy więc naszych klientów jakiej wiedzy oczekiwaliby od Akademii pracownicy deweloperów. W ankiecie wzięło udział 160 osób. Na podstawie oczekiwań naszych klientów uszyliśmy program i dobraliśmy najlepszych specjalistów. Zależało nam na tym, aby prelegenci odnosili się w swoich prezentacjach do case’ów z rynku mieszkaniowego.

Trochę informacji „od kuchni”. Kto tworzy Akademię? Jak to wygląda w praktyce?

RB: Nic nie dzieje się samo, na sukces Akademii Dewelopera pracuje kilka osób. Koncepcja i strategia komunikacji to jedno, drugie to egzekucja poprzez kreatywną grafikę i komunikację. Jak wiadomo nie może zrobić tego jedna osoba. Dodatkowo pozyskaliśmy do I edycji Akademii partnerów, którzy dostarczają nam praktyczną wiedzę merytoryczną i organizacyjną. Wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt jestem wdzięczny bo to jest również ich sukces.

Co w prowadzeniu tego projektu jest dla Ciebie najważniejsze?

RB: Najważniejsza jest satysfakcja uczestników i jakość dostarczanej im wiedzy. Bez tych dwóch elementów nie zorganizowalibyśmy IX webinarów. Dbamy o jakość dobieranych tematów i selekcje prelegentów. Po każdym webinarze spływają do na e-maile od uczestników z podziękowaniem i gratulacjami. To chyba najlepsza nagroda.

Czy w trakcie rozwoju Akademii było coś co cię zaskoczyło?

RB: Zaskakuje mnie oczywiście pozytywnie stale rosnąca liczba słuchaczy zapisujących się do Akademii. Czasami zaskakuje nas złośliwość rzeczy martwych ale od tego nie uciekniemy.

Jak Akademia będzie się rozwijała w nowym sezonie? Będą niespodzianki?

RB: W sierpniu odbędzie się ostatni X webinar z cyklu I edycji Akademii Dewelopera. Chcemy aby II edycja tego programu edukacyjnego była jeszcze bardziej merytoryczna i pomocna. Jest jeszcze za wcześnie na konkrety ale obiecuje że będzie interesująco.

Czy BIG DATA na stałe zagości w Akademii Dewelopera?

RB: Widzimy, że zapotrzebowanie na dane jest bardzo duże nie tylko wśród naszych klientów - spółek deweloperskich ale także analityków rynkowych, banków oraz firm ubezpieczeniowych. Dlatego chcemy wprowadzić cykl webinarów analitycznych BIG DATA rynekpierwotny.pl. Czy będą to spotkania w ramach programu Akademii Dewelopera to jeszcze zobaczymy.

Czy będą stałe cykle tematyczne w Akademii?

RB: Akademia Dewelopera zrodziła się z potrzeby dostarczania wiedzy marketingowo sprzedażowej dla naszych klientów – deweloperów. Dlatego będziemy się mocno trzymać około sprzedażowych tematów.

Kiedy wystartuje nowy sezon?

RB: Nowy sezon wystartuje już we wrześniu 2022.

Czego życzyć z okazji 1 urodzin?

RB: Kontynuacji, zainteresowanych słuchaczy i profesjonalnych, potrafiących zainteresować publikę prelegentów.

Zobacz także
Zobacz także
Zobacz także