Artykuł

10 narzędzi, które usprawnią Twoje działania marketingowe

17.8.2022

Google Analytics, NapoleonCat, Brand24, GetResponse czy Senuto.
Poznaj 10 narzędzi, które pomogą Ci usprawnić działania marketingowe i sprzedażowe, a także zaoszczędzić czas.

W dobie prężnie rozwijającego się digitalu praca marketera nie jest łatwa, a lista jego obowiązków rośnie. Dlatego warto korzystać z przydatnych narzędzi, które pomogą Ci usprawnić działania marketingowe i sprzedażowe, a także zaoszczędzić czas.

Poznaj 10 z nich!

1. Analiza ruchu na stronie
Google Analytics to niezwykle popularne narzędzie będące niemal absolutną koniecznością, jeśli chodzi o analizowanie statystyk stron i serwisów internetowych. Dostarcza ono wielu cennych danych dotyczących m.in. demografii odbiorców i ich zachowania na stronie, sesji i odsłon, liczby odwiedzin na stronie i poszczególnych podstronach, czasu na nich spędzonego, udziału poszczególnych kanałów w pozyskanym ruchu, czy też współczynnika konwersji. Dobrze skonfigurowany Google Analytics daje wiele możliwości w zakresie analityki strony i ruchu na niej, a także tworzeniu zaawansowanych raportów.

2. Optymalizacja pod SEO
Senuto jest przydatnym narzędziem SEO, służącym do analizowania i optymalizowania strony www i działań podejmowanych w celu zwiększenia jej pozycji w rankingu Google. Przede wszystkim umożliwia ono monitorowanie i analizowanie widoczności strony w Google na różne słowa kluczowe. Drugim istotnym elementem Senuto jest ogromna baza słów kluczowych. Dzięki niej wyszukasz odpowiednie frazy, które pomogą w przeprowadzeniu efektywnych działań SEO i optymalizowaniu treści na stronie. Co istotne, Senuto pozwala także analizować działania konkurencji w zakresie SEO.

3. Zarządzanie mediami społecznościowymi
Obecnie prowadzenie efektywnych działań jednocześnie w wielu serwisach społecznościowych potrafi sprawiać trudności. Z pomocą przychodzi tu NapoleonCat – kompleksowe narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi i prowadzonymi w nich działaniami marketingowymi. NapoleonCat znacząco usprawnia i ułatwia obsługę klienta w social mediach. W ramach jednego narzędzia możesz planować i publikować treści, a także moderować i odpowiadać na opinie i komentarze konsumentów pojawiające się w różnych serwisach społecznościowych. Dostępne są także rozszerzone funkcje pozwalające dokładnie mierzyć, analizować i raportować prowadzone działania, w tym działania reklamowe. Narzędzie umożliwia również opcję automoderacji, dzięki której np. ustawisz automatyczne odpowiedzi na najczęściej pojawiające się komentarze lub pytania od użytkowników.

4. Monitoring internetu
Brand24 to profesjonalne narzędzie przeznaczone do monitoringu internetu i mediów. Pomoże Ci ono w czasie rzeczywistym monitorować wszelakie informacje i opinie o Twojej firmie, produkcie czy usłudze pojawiające się w sieci i social mediach. Co ważne, monitoring jest prowadzony w czasie rzeczywistym, dzięki czemu od razu zostaniesz powiadomiony o takiej treści i będziesz mógł na nią szybko zareagować. W przypadku negatywnych treści może to pomóc zapobiec ewentualnemu kryzysowi i zachować pozytywny wizerunek w sieci. Narzędzie dostarcza wielu danych dotyczących grupy docelowej marki, pozwala określić kluczowe dla brandu źródła opinii i dotrzeć do potencjalnych klientów w internecie. Dzięki Brand24 dowiesz się, co o Tobie i Twojej konkurencji mówią konsumenci w sieci.

5. Inspiracje i trendy
Jeśli tworzysz strategię contentową i zastanawiasz się, jakie treści przyciągną uwagę odbiorców, BuzzSumo w prosty sposób dostarczy Ci inspiracji i pomysłów na nowy i efektywny content. Dzięki niemu dowiesz się, jakie treści związane z danym tematem czy frazą są aktualnie popularne w sieci i przyciągają uwagę. Wystarczy, że podasz interesujące Cię słowo kluczowe czy temat, a BuzzSumo dostarczy Ci listę najpopularniejszych treści ich dotyczących. Możesz także zawęzić wyszukiwania do konkretnych stron i serwisów. Każdy z wyszukanych wyników zawiera informacje i metryki z social mediów odnośnie m.in. zaangażowania czy liczby udostępnień. Wyniki te możesz filtrować na podstawie np. czasu, typu, czy też wydźwięku emocjonalnego reakcji internautów na treść. Dzięki BuzzSumo dotrzesz do swoich odbiorców z przekazem, który ich na pewno zainteresuje, a także wyłapiesz trendy dopiero co zyskujące na popularności.

6. Content i influencer marketing
W tworzeniu, promocji i dystrybucji treści niezwykle przydatna jest platforma WhitePress. Za jej pomocą możesz szybko i wygodnie znaleźć odpowiednie dla swojej marki portale, serwisy internetowe i blogi oraz opublikować na nich treści sponsorowane. Baza platformy jest obszerna i zawiera ponad 32 tys. portali i blogów. Natomiast, jeśli nie masz gotowego contentu, poprzez WhitePress możesz w prosty sposób zlecić napisanie go copywriterom czy dziennikarzom branżowym. Ważnym elementem platformy jest moduł influencer marketingowy. W jego ramach WhitePress skupia ponad 11 tys. influencerów z którymi możesz szybko nawiązać współpracę reklamową.

7. Szybki landing page
Stworzenie profesjonalnie wyglądającego i dobrze konwertującego landing page obecnie nie wymaga dużego nakładu pracy, a to dzięki takim narzędziom jak Landingi. Umożliwia ono stworzenie i opublikowanie dowolnego landing page w kilku krokach. Narzędzie oferuje bogatą bazę gotowych szablonów, bibliotekę zdjęć, ikon i fontów, a także intuicyjny i prosty w obsłudze edytor stron oraz kreator pop-upów. Do ich obsługi nie jest wymagana specjalistyczna wiedza ani udział programisty czy grafika. Przy pomocy Landingów możesz stworzyć i następnie edytować w razie potrzeby dowolny landing page, również w wersji mobilnej. Co ważne, przygotowana przy pomocy narzędzia strona jest od razu zoptymalizowana pod kątem konwersji.

8. E-mail marketing
E-mail marketing jest nadal jednym z najlepszych kanałów dotarcia do konsumenta. Jednak, aby efektywnie wykorzystać go w swoich działaniach, warto skorzystać z wyspecjalizowanych w tym narzędzi takich jak GetResponse. GetResponse jest platformą umożliwiającą prowadzenie skutecznej komunikacji e-mail marketingowej i utrzymywanie kontaktów z klientami. Pomoże Ci ona m.in. zbudować, zarządzać i segmentować bazę adresową, a także tworzyć i wysyłać mailingi czy newslettery. Narzędzie pozwala w pełni zautomatyzować proces wysyłki, tworzyć treści dynamiczne, które zmieniają się w zależności od preferencji odbiorcy, a także przeprowadzać testy A/B. W ramach platformy dostępne są także dodatkowe funkcje wspierające działania marketingowe, jak np. możliwość prowadzenia webinarów, tworzenia landing page’y i stron czy formularzy zapisu.

9. Komunikacja SMS
Jeśli planujesz wykorzystać w swoich działaniach komunikację za pomocą SMS-ów, koniecznie zwróć uwagę na SMSAPI. Jest to łatwe w obsłudze narzędzie, które przede wszystkim umożliwia zarówno pojedynczą, jak i masową wysyłkę spersonalizowanych i targetowanych wiadomości SMS, MMS i głosowych VMS w Polsce i za granicą. Wystarczy, że masz zebraną własną bazę kontaktów. Do wysyłanych wiadomości możesz dołączać linki kierujące do wybranej strony, grafiki, pliki wideo czy pdf. Platforma zawiera także narzędzia pomagające w tworzeniu, prowadzeniu i analizowaniu kampanii SMS i zautomatyzowanych wysyłek.

10. Organizacja pracy i zarządzanie projektami
Dobra organizacja pracy jest niezwykle ważna. W tym celu warto wykorzystać narzędzia takie jak Asana, która służy do wspomagania i zarządzania pracą całego zespołu, działu. Dzięki niej skoordynujesz wszystkie zadania na każdym etapie projektu, przypiszesz je do konkretnych osób, wyznaczysz cele i będziesz mógł śledzić postępy. Asana pomoże Ci dotrzymać terminów, sprawnie zarządzać projektami i zaoszczędzić czas. Narzędzie to może okazać się szczególnie przydatne teraz, gdy sporo firm przechodzi na model pracy hybrydowej czy w całości zdalnej.

Źródło: Marketing Deweloper RynekPierwotny.pl 4/2021. Autor: Nowy Marketing